Overslaan en naar inhoud gaan

Niet tevreden? Vertel het ons.

Ben je niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.

Vertel ons waar je ontevreden over bent

Een klacht indienen 

Als je niet tevreden bent, kun je een klacht indienen. We vertellen je wat je van ons kunt verwachten en wanneer.

Meld je klacht telefonisch, per e-mail of brief

Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons duidelijk waar je niet tevreden over bent. Geef ook je adres en telefoonnummer door.

We bevestigen je klacht uiterlijk binnen 5 werkdagen

We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen. 

We beantwoorden je klacht binnen 15 werkdagen

Meestal krijg je binnen 15 werkdagen na melding van je klacht een antwoord van ons. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets moeten uitzoeken. Dan laten we weten wanneer je antwoord krijgt.

Wat je kunt doen als je het niet met ons eens bent

We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, dan kun je binnen 20 werkdagen bezwaar maken bij het bestuur van Pensioenfonds KPN:

  1. Richt je e-mail of brief aan het bestuursbureau van Pensioenfonds KPN. Ons adres is:
    Bestuursbureau Pensioenfonds KPN
    Stationsstraat 115
    3811 MH Amersfoort
  2. Geef duidelijk aan waarom je bezwaar maakt. 
Je krijgt binnen 15 werkdagen het besluit van het bestuur

Nadat we je brief of e-mail ontvangen hebben, krijg je binnen 15 werkdagen het besluit van het bestuur.

Naar Geschilleninstantie Pensioenfondsen of de rechter

Ben je het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de Commissie van Beroep? Dan kun je 2 dingen doen: 

  1. Je gaat naar Geschillencommissie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost je niets. Zorg dat je binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
  2. Je gaat naar de rechtbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden. 

Je kunt eerder naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen: 

  1. Je hebt na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er iets fout, want normaal krijg je binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. 
  2. Je hebt 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.

Meer weten?