Niet tevreden? Vertel het ons.
Ben je niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.
Vertel ons waar je ontevreden over bent
Vertel ons waar je ontevreden over bent en waarom. Onze medewerkers helpen je graag persoonlijk. Iedere werkdag van 09.00 tot 17.00 uur zitten we voor je klaar. Bel ons op (050) 582 79 00.
Stuur ons een e-mail naar pensioendesk@kpnpensioen.nl.
Schrijf je liever een brief? Dat kan. Ons adres is:
Pensioenfonds KPN
Postbus 501
9700 AM Groningen
Een klacht indienen
Als je niet tevreden bent, kun je een klacht indienen. We vertellen je wat je van ons kunt verwachten en wanneer.
Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons duidelijk waar je niet tevreden over bent. Geef ook je adres en telefoonnummer door.
We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen.
Meestal krijg je binnen 15 werkdagen na melding van je klacht een antwoord van ons. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets moeten uitzoeken. Dan laten we weten wanneer je antwoord krijgt.
We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, dan kun je binnen 20 werkdagen bezwaar maken bij het bestuur van Pensioenfonds KPN:
- Richt je e-mail of brief aan het bestuursbureau van Pensioenfonds KPN. Ons adres is:
Bestuursbureau Pensioenfonds KPN
Stationsstraat 115
3811 MH Amersfoort - Geef duidelijk aan waarom je bezwaar maakt.
Nadat we je brief of e-mail ontvangen hebben, krijg je binnen 15 werkdagen het besluit van het bestuur.
Ben je het niet eens met het besluit van ons bestuur? Dan kun je 2 dingen doen:
- Je gaat naar Geschillencommissie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost je niets. Zorg dat je binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
- Je gaat naar de rechtbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden.
Je kunt eerder naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen:
- Je hebt na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er iets fout, want normaal krijg je binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.
- Je hebt 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.
Meer weten?
We nemen jou en je klacht serieus. We waarderen het dan ook dat je je ervaring met ons deelt.
- Luisteren naar onze klanten staat centraal. Want dat geeft ons de kans om onze service te verbeteren.
- We zorgen er zoveel mogelijk voor dat je één aanspreekpunt hebt. Dan hoef je niet elke keer opnieuw je verhaal te doen.
- Als je klacht is afgehandeld horen we graag hoe je ervaring was en of je tevreden bent met de oplossing. Ook als je meer uitleg wilt kun je altijd contact met ons opnemen.
We kunnen je klacht makkelijker in behandeling nemen met de volgende informatie:
- een duidelijke omschrijving van je klacht
- de reden of redenen van je klacht
- je adres
- je telefoonnummer
Lees in ons Klachtenreglement(pdf) meer over hoe wij met klachten omgaan.